Lovepedal Hermida Zendrive

29

Electric Guitar Effects Unit

  • Overdrive
  • New, hand-wired old-school build
  • Controls for: Volume, tone, gain and voice
  • Wide dynamic range
  • True bypass
  • Power supply via 9V battery or 9V power adaptor (not included, article 409939)
  • Dimensions (H x W x D): 111 x 60 x 27 mm
Available since August 2014
Item number 347463
Sales Unit 1 piece(s)
Overdrive Yes
Distortion No
Fuzz No
Metal No
989 AED 251,26 €
Plus 277 AED shipping
The price in AED is a guideline price only
Since we ship from Germany, additional costs through taxes and customs may be incurred
In stock
In stock

This product is in stock and can be shipped immediately.

Standard Delivery Times
1

29 Customer ratings

4.7 / 5

You have to be logged in to rate products.

Note: To prevent ratings from being based on hearsay, smattering or surreptitious advertising we only allow ratings from real users on our website, who have bought the equipment from us.

After logging in you will also find all items you can rate under rate products in the customer centre.

handling

features

sound

quality

20 Reviews

p
Best dumble pedal
pankreacy 13.04.2018
Classic Dumble style pedal that still delivers. Recommended for smooth sustain and harmonic rich drive tones. Superbly built.
No issues at all - just a great sounding unit!
features
sound
quality
handling
2
0
Report

Report

A
Excllent
Anonymous 22.06.2016
An excellent choice for the ones who seek a warm creamy overdrive sound. It sounds great in every amp I tried it. I mainly use it with a fender.
features
sound
quality
handling
1
0
Report

Report

A
Lovepedal Hermida
Anonymous 15.12.2014
I really love my new Hermida Zendrive lovepedal, it´s worth its money. I forget to order an AC adapter but a battery was included! The sound is amazing classical and creamy, exactely what I was looking for. When the pedal is on, the nice blue led diode is shining a bit too intensive and even blending a little bit. But then you know at least that your pedal is doing its job! Thank you Thomann for delivery good american stuff in Europe in a easy and reliable way!
features
sound
quality
handling
4
1
Report

Report

google translate de
Unfortunately there was an error. Please try again later.
UR
Dunkler erdiger und frischer Sound
Ulrich R. Sigam 06.10.2014
Als der Paketdienst klingelte, um den bestellten Zendrive zu bringen, hatte ich gerade John Mayer (meinen Gitarren-und Singer/Songwriter-Hero der letzten Jahre) in den Kopfhörern. Sein dunkler, sensibler und dynamischer Gitarren-Sound fasziniert mich. Nun weiß ich nicht, ob er einen Zendrive benutzt, aber in diese Nähe wollte ich mein " Overdriving" ansiedeln. Da lag also das kleine, schwarz-hellgraue Kästchen vor mir. Gemäß der Aussage "ZEN ist seinem Wesen nach immer nur Praxis" (Wikipedia) steckte ich rechts eine Gibson 339 rein, schloss  links einen Fender BluesJunior an, drehte den VOL des Zendrives auf 9Uhr, TONE und GAIN jeweils auf 12Uhr. VOICE blieb erst mal aus. 

Einschalten: Da war er; ein dunkler, schwerer und doch frischer Grundsound. Die drei Regler taten das, was sie an anderen Overdrives auch tun. Der TONE-Regler reichert die Höhen an, der GAIN-Regler bestimmt den Grad der Verzerrung, hier von Flüster-Crunch bis Solo-SingSang. Dabei fiel mir auf, wie sensibel der Zendrive auf die Anschlagstärke reagiert. Das ist großartig. Das kenne ich nicht so. Der VOICE-Regler ist für mich neu. Er gibt dem Sound nochmal einen richtigen Schub. GAIN und VOICE hängen miteinander zusammen. Bei Null GAIN gibt es auch keinen VOICE. Aber wenn man mit beiden Reglern spielt, kann man die zartesten und vielfältigsten Nuancen aus der Gitarre herausholen. VOICE  gibt dem GAIN mehr Presence. Der Ton ist somit trotz seiner Wärme durchsetzungsfähig. Der Grundcharakter des Sounds bleibt immer erhalten, egal was das Spielen hervorbringt.
Zum Vergleich habe ich auch meine Telecaster angeschlossen. Dazu noch einen Bogner-Alchimist und einen alten Yamaha G50-112 (Transistoramp aus den 80iger Jahren) probiert. Natürlich klingt jeder Amp anders, aber es blieb immer ein dunkler, aber frischer Grundklang erhalten und der Zendrive reagierte äußerst sensibel auf Anschlagstärke und das Volumenpoti der jeweiligen Gitarre. Das finde ich toll und der Zendrive bleibt bei mir.
Probiert ihn!
features
sound
quality
handling
8
3
Report

Report